Všeobecná ustanovení
1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), zákonem č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ve znění pozdějších předpisů. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi prodávajícím, kterým je:
1.2. Prodávajícím je společnost
Obchodní jméno: Alibition s.r.o. Místo podnikání: Pražákova 1008/69, Štýřice, 639 00 Brno, Česká republika
Zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 121513 IČO: 098 96 104
DIČ: CZ09896104 Bankovní účet: číslo účtu: 2902153937/8330, IBAN: CZ55 8330 0000 0029 0215 3937, BIC: FIOZSKBAXXX v rámci FIO banka, a.s.
Prodávající je plátcem DPH.
(dále jen „prodávající“) a každou osobou, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím v internetovém obchodě prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných v internetovém obchodě prodávajícího, tohoto reklamačního řádu a příslušných zákonů definujících spotřebitele, ve smyslu platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů: zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
1.3. Emailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:
Email: info@dtfpotisktextilu.cz
Tel. č.: +421944426927
1.4. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv apod. je:
Alibition s.r.o. SNP 21, 066 01 Humenné, Slovenská republika
1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem, při uplatňování práv z vad věci (zboží), nebo služeb ve smyslu uzavřené kupní smlouvy na dálku s prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu prodávajícího dtftlaciaren.sk.
1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která odeslala objednávku prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře využitím webového sídla prodávajícího, případně dalšími dálkovými komunikačními prostředky.
1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.
1.8. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto reklamačního řádu (prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).
1.9. Produkty (dále jen „věci“) jsou zboží, služby a elektronický obsah nedodávaný na hmotném nosiči, které jsou určené k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v internetovém obchodě prodávajícího.
2. Odkazy
2.1. Na vztahy ze zodpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služeb (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, také zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.
2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnická osoba nebo fyzická osoba podnikatel, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti (osoby, které nejsou v postavení spotřebitele), se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto reklamačního řádu (prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).
2.3. V souladu s § 3 odst. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Sb. prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné zvláštní příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více specifickým obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.
3. Zodpovědnost prodávajícího za vady produktů (zboží a služeb)
3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (faktických, právních).
3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc nebo služba při převzetí kupujícím. Pokud nejde o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Prodávající doporučuje kupujícímu, aby vady zboží nebo služeb uplatnil u prodávajícího bez zbytečného odkladu. U použitých věcí prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla dohodnuta nižší cena.
3.3. Kupující je oprávněn prodávanou věc nebo službu před převzetím prohlédnout.
4. Záruční doba
4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o koupi věci obsahující údaje, které musí obsahovat záruční list. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud dojde k výměně věci, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
4.2. Práva ze zodpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna v záruční době.
4.3. Práva ze zodpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna v záruční době.
4.4. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném uvedena v souladu s jinými právními předpisy doba, po kterou lze věc použít, skončí záruční doba uplynutím této doby.
4.5. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl věc používat z důvodu záruční opravy věci.
4.6. V případě, že kupující není spotřebitel, je záruční doba 12 měsíců.
5. Uplatnění reklamace
5.1. Kupující může uplatnit reklamaci následujícími způsoby:
- Písemně na adrese: Alibition s.r.o., SNP 21, 066 01 Humenné, Slovenská republika
- Elektronickou poštou na adrese: info@dtfpotisktextilu.cz
- Telefonicky na čísle: +421944426927
5.2. Při uplatnění reklamace je kupující povinen doložit kopii dokladu o koupi, popsat vadu a specifikovat své nároky na způsob vyřízení reklamace. Prodávající doporučuje, aby kupující přiložil i fotodokumentaci vady, pokud je to možné.
5.3. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě, například ve formě e-mailu nebo písemně, kde je povinen přesně označit vady zboží a poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z této reklamačního řádu. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředku dálkové komunikace, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu okamžitě; pokud není možné potvrzení doručit okamžitě, musí se tak stát bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace.
5.4. Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku uplatňuje, je prodávající nebo určená osoba povinna určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, ve zdůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající nebo určená osoba reklamaci vyřídí ihned, ve zdůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
5.5. Kupující má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovné), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněné reklamace.
5.6. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovné), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace.
5.7. Prodávající je povinen uchovat písemné doklady o vyřízení reklamace po dobu nejméně jednoho roku od data jejich vyřízení.
6. Způsoby vyřízení reklamace
6.1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla odstraněna bezplatně, včas a řádně. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
6.2. Kupující může místo opravy požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
6.3. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Tytéž práva přísluší kupujícímu, pokud se jedná sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
6.4. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
6.5. Prodávající je povinen informovat kupujícího o výsledku reklamace písemně nebo elektronicky.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a je zveřejněn na internetové stránce prodávajícího.
7.2. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu bez předchozího upozornění.
7.3. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 24.5. 2024.